Wybierz kontynent

W maju odnotowqno wzrost wizyt w sklepach spożywczych, głównie osiedlowych i hipermarketach

W maju rok do roku wzrosła liczba wizyt we wszystkich badanych formatach sklepów spożywczych - wynika z raportu Proxi.cloud i UCE Research. Najbardziej zyskały sieci małych sklepów osiedlowych i hipermarkety - odpowiednio 8,2 i 8,1 proc., a najmniej dyskonty i supermarkety - 4,7 i 2,7 proc.

Fot. PAP

W ocenie autorów raportu wyniki mogą świadczyć zarówno o poprawie kondycji finansowej społeczeństwa, jak i o upowszechnieniu się narzędzi promocyjnych, w tym aplikacji zakupowych.

"Zwiększenie ruchu rdr. we wszystkich formatach mówi o zmieniających się nawykach zakupowych klientów. Coraz częściej, zamiast robić duże zakupy raz na tydzień, konsumenci zwiększają częstotliwość mniejszych zakupów, a także łączą kanały zakupowe, wybierając dany format w zależności od aktualnej potrzeby" – wskazała Weronika Piekarska z Proxi.cloud.

Największy wzrost liczby wizyt dotyczy sklepów convenience (małych placówek osiedlowych)- 8,2 proc. i hipermarketów - 8,1 proc. "Coraz bardziej liczy się elastyczność formatu. Konsument chce kupować tam, gdzie jest mu w danym momencie najwygodniej, zwłaszcza że atrakcyjnymi ofertami starają się go przyciągnąć nie tylko dyskonty, ale i pozostałe formaty" – dodała ekspertka.

Inaczej wygląda sytuacja dotycząca zmiany liczby wizyt miesiąc do miesiąca. W maju wzrosty odnotowały placówki typu convenience – 2,7 proc., a także supermarkety – 1,2 proc. Spadki zaliczyły natomiast hipermarkety oraz dyskonty, odpowiednio o 4,3 i 1,5 proc. "Na wyniki hipermarketów i dyskontów w ujęciu miesięcznym mogły wpłynąć większe zakupy robione w drugiej połowie kwietnia przed Wielkanocą i majówką. Występowanie dłuższych okresów wolnych od pracy sprzyja robieniu większych zakupów m.in. w hipermarketach" – stwierdził Mateusz Nowak z Proxi.cloud.

Weronika Piekarska zauważyła z kolei, że największy wzrost liczby wizyt miesiąc do miesiąca uzyskany w maju przez sklepy convenience wynika z pierwszych w tym roku ciepłych weekendów, wypadów za miasto i aktywności na świeżym powietrzu, co sprawia, że ten format idealnie wpisuje się w potrzeby klientów. "Klienci cenią go za bliskość i możliwość szybkiego uzupełnienia drobnych zakupów, np. przekąsek, napojów czy produktów na grilla" – zauważyła ekspertka.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę technologiczną Proxi.cloud we współpracy z platformą analityczno-badawczą UCE Research w 25 sieciach dyskontów spożywczych, supermarketów, hipermarketów i sieci typu convenience. Wielkość próby wyniosła ponad 1,4 mln konsumentów. W sumie obserwowano 42,6 tys. placówek.

Dane zostały zgromadzone poprzez sieć aplikacji mobilnych wykorzystujących autorską technologię opartą o geofencing – metodę identyfikacji wejść i wyjść z wyznaczonych stref, wykorzystującą usługi lokalizacji urządzeń mobilnych. (PAP)

gkc/ malk/

O Autorze

PAP Redaktor

© PowiemPolsce.pl

Dziedzictwo Wolności - Polacy na świecie

Miejsca Polaków na świecie

Zapisz się do newslettera

Jesteś tutaj