
Dyżur paszportowy odbędzie się w:
Unit B, Greenhill House
Thorpe Road
PE3 6RU Peterborough
-
Podczas dyżuru przyjmowane będą wnioski o wydanie:
-
paszportu 5-letniego (dla dzieci poniżej 12-go roku życia),
-
paszportu 10-letniego (dla dorosłych i dzieci powyżej 12-go roku życia).
-
Prosimy o obowiązkowe zapoznane się z informacjami dotyczącymi wymaganych dokumentów przy składaniu wniosku o paszport.
WAŻNE! Niezapoznanie się z informacjami paszportowymi nie usprawiedliwia nieprzygotowania się do spotkania z konsulem. -
Rodziców dzieci prosimy o obowiązkowe zapoznanie się z informacjami na temat wyrażenia zgody na wydanie paszportu dla dziecka.
-
Osoby zainteresowane złożeniem wniosku o pierwszy paszport dla dziecka muszą przedstawić jego polski akt urodzenia dziecka, wydany przez dowolny urząd stanu cywilnego w Polsce (informacja o transkrypcji aktu urodzenia na stronie).
WAŻNE! Nie ma możliwości złożenia wniosku paszportowego na podstawie zagranicznych aktów stanu cywilnego. -
Rejestracja na spotkanie paszportowe z konsulem rozpocznie się w poniedziałek, 31.03.2025 r. i odbywać się będzie tylko i wyłącznie online, na portalu e-Konsulat.
Proszę wybrać:
Kraj: Wielka Brytania
Placówka: Londyn
Sprawy: Paszportowe
Lokalizacja: Dyżur paszportowy (Peterborough)
WAŻNE! Proszę koniecznie podać poprawny adres e-mail przy zapisie na wizytę paszportową. Na kilka dni przed spotkaniem otrzymają Państwo potwierdzenie swojej wizyty oraz dodatkowe informacje organizacyjne.
-
Po wyświetleniu się informacji „Chwilowo wszystkie udostępnione terminy zostały zarezerwowane, prosimy spróbować umówić wizytę w terminie późniejszym. Czy chcesz zapisać się na listę oczekujących?” proszę kliknąć „TAK” i zarejestrować się do tzw. kolejki paszportowej. Brak możliwości zapisania się do kolejki paszportowej w Peterborough oznacza zapełnienie listy chętnych na dyżur.
-
Po udanej rejestracji, na wskazany przez Państwa adres e-mail, zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem rejestracji w kolejce paszportowej (WAŻNE! Proszę podać prawidłowy adres e-mail).
-
W następnych dniach do osób zarejestrowanych w kolejce paszportowej będą wysyłane automatyczne wiadomości z propozycją terminu wizyty (na piątek, 11.04); prosimy sprawdzać skrzynkę e-mail codziennie, także folder SPAM.
-
Po otrzymaniu propozycji terminu wizyty paszportowej trzeba ten termin zaakceptować lub ewentualnie go odrzucić; odrzucenie zaproponowanego terminu spowoduje powrót na listę oczekujących.
-
Brak reakcji i zaakceptowania (lub ew. odrzucenia) propozycji terminu wizyty spowoduje automatyczne usunięcie osoby z kolejki paszportowej.
WAŻNE! Termin i godzina wizyty paszportowej wyznaczane są automatycznie i nie ma możliwości ich indywidualnej zmiany.
-
Prosimy o podawanie poprawnych danych i adresów e-mail. Błędny adres e-mail spowoduje niedoręczenie propozycji terminu wizyty i usunięcie z listy oczekujących.
-
Liczba miejsc na spotkanie z konsulem jest ograniczona. Podczas dyżuru paszportowego zostaną przyjęte tylko osoby, które otrzymały propozycję terminu wizyty i ją potwierdziły.
-
Na wizytę należy przynieść:
-
jedną kolorową fotografię paszportową (dowiedz się, jak powinno wyglądać zdjęcie),
-
dotychczasowy paszport i/lub polski dowód osobisty,
-
w przypadku wyboru odbioru nowego paszportu pocztą – opłaconą do 100 g kopertę zwrotną SPECIAL DELIVERY z prawidłowymi danymi adresata (imię, nazwisko, pełny adres w Wielkiej Brytanii z kodem pocztowym) oraz wypełniony wniosek o wysłanie gotowego paszportu pocztą.
-
-
W przypadku posiadania uprawnienia do obniżonej opłaty paszportowej, dokumentów dotyczących władzy rodzicielskiej (np. wyroków sądowych) lub zgody drugiego rodzica na paszport dla dziecka, itd. wymagane jest przedstawienie na wizycie oryginałów dokumentów (na piśmie). Szczegółowe informacje dostępne są w zakładce "Informacje konsularne".
WAŻNE! Okazywanie zdjęć dokumentów np. na ekranach telefonów/tabletów nie będzie honorowane.
-
Na dyżurze paszportowym jedyną akceptowaną formą płatności jest karta płatnicza. Gotówka nie będzie przyjmowana.
-
Wysokość opłat paszportowych proszę sprawdzić w zakładce "Opłaty konsularne".
Ambasada RP w Londynie zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu dyżuru paszportowego bez podania przyczyny.